طراحی سایت تک صفحه ای
نوشته شده توسط : ساحل

در هر زمانه ای باتوجه به نیازها، سلیقه‌ی کاربران و استفاده های مختلف ممکن است استقبال از کالا ها به شکل متفاوتی انجام شوند. این قانون درباره استفاده از سایت های تک صفحه ای هم صدق می کند. علیرغم اینکه در گذشته چندان متداول و محبوب نبودند، اما با تغییر شرایط به یکی از ترند های طراحی تبدیل شدند.
در دنیای طراحی وب، سایت‌های تک صفحه ای (One-Page Sites) با سرعت زیادی در حال همه گیر شدن هستند. وقتی می گوییم سایت تک صفحه ای دقیقا چه سایتی مد نظرمان است؟ در اصل، این یک سایت است که تمام محتویات شما را در یک صفحه‌ی در حال حرکت نشان می‌دهد. به جای تشخیص صفحه خانه (Home Page) از صفحات دیگر، محتوا به بخش‌های مختلف با استفاده از نوارها و بخش بندی ها تقسیم می‌شود. در اینجا، آیتم‌های منو به جای صفحات جداگانه به هر یک از این بخش‌ها لینک می‌دهند.
امروزه طراحان وب بیشتری از روش تک صفحه ای استفاده می کنند. چون ساده و تمیز است و یک طرح کاملا تاثیرگذار ارائه می‌دهد. عملا وقت کمتری برای طراحی آن می گذارید و نتیجه‌ی سریع تری خواهید گرفت. خصوصا باعث می شود مخاطبان هم با حجم اطلاعات مختصر اما مفید روبرو شوند و احتمالا حوصله بیشتری برای مطالعه محتوای سایت شما خواهد داشت.

 

چه وب سایتی برای کسب و کار من مناسب است؟


در این راهنما ما توضیح خواهیم داد که چرا و چطور یک وب سایت تک صفحه‌ای برای کسب‌وکار خود ایجاد کنیم و با ده راهکار عملی از آخرین ترندها و استاندارد های این نوع طراحی آگاه شویم:

  هزینه طراحی سایت تک صفحه ای

1. تصمیم بگیرید که آیا برای کسب‌وکار شما مناسب است یا نه

دو دسته بندی کلی برای سایت ها درنظر بگیرید: تک صفحه ای یا استاندارد. بسته به نوع کسب و کارتان و اینکه چه ویژگی‌ها و اولویت‌هایی که برای وب سایت خود دارید، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

سایت های تک صفحه‌ای طراحی های قوی دارند که دو فاکتور جذابیت بصری webdesignservices و سازماندهی مناسب در آنها رعایت شده است. استفاده هوشمندانه از عکس ها و متن ها در جای صحیح هرکدام نیز نکته‌ی تعیین کننده‌ی دیگری است. این تصویر معمولا در کنار حجم کمی از متن قرار می گیرند.
ایجاد اسکرول های طولانی، اتفاقی است که خواه و ناخواه در این مدل سایت ها خواهد افتاد، بنابراین در جهت استفاده درست از آن، سعی کنید اطلاعات را به شکل داستان وار در بخش های سایت قرار دهید، به طوری که اسکرول کردن برای کاربر تان لذت بخش به نظر بیاید.این خلاقیت شماست که بتوانید در عین طولانی بودن یک صفحه، کاری کنید تا مخاطب همراه شما بیاید.
البته در خلاقیت افراط نکنید. روایت خطی سایت خود را با چاشنی هایی چون افکت های جذاب، بهتر و هیجان انگیز تر از آنچه هست جلوه دهید. اما کاری نکنید که کاربر در سایت تان گم شود. تعادل و توازن را بین خوانایی، خلاقیت و ترغیب کننده بودن برقرار کنید.

سایت‌های تک صفحه ای در نسخه واکنشگرا (Responsive) نیز مصائب و مشکلات appnovation کمتری برایتان ایجاد می‌کنند.نگهداری آسان تری دارند و برای میزبانی آن به منابع کمتری نسبت به وب سایت کلاسیک نیاز خواهند داشت. با وجود این همه مزیت، احتمالا در همین لحظه جرقه هایی برای طراحی سایت جدیدی به روش تک صفحه ای یا تغییر سایت فعلی تان، در ذهن تان شکل گرفته؛ اما اول باید از خودتان بپرسید، "چقدر برای من مناسب است؟ "
اگر شما محتوای کوتاهی داشته باشید، مانند صفحه ورود، یک وب سایت کوچک، یک نمونه کار عکاسی، خدمات عروسی یا هر وب سایت مربوط به رویداد یا همایش، تک صفحه ای انتخاب معقولانه تری است.

یک وب سایت کلاسیک چیزی است که بیشتر مردم در زمان تصور یک سایت فکر می‌کنند – صفحه‌ی اصلی همراه با صفحات دیگر، مانند صفحه تماس، سرویس‌ها و سوالات متداول است. اساسا، دلیل اصلی انتخاب این فرمت طراحی این است که اگر مقدار زیادی محتوا را داشته باشید که باید در وب سایت شما گنجانده شوند، مانند آنچه که نیاز به چندین صفحه برای فروش انواع محصولات و یا خدمات دارد. وقتی باید هر کالا را در صفحه‌ی مخصوص خودش بگذارید و توضیحات کامل و دقیقی برایش ارائه دهید یا اگر یک وبلاگ دارید، عاقلانه است که از فرمت کلاسیک استفاده کنید تا کاربر به راحتی از طریق بخش های مختلف به آنچه می‌خواهد دست پیدا کند.





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: